چراغ جلو خودرو چند لومن است ؟

چراغ جلو خودرو

یکی از واحد های اندازه گیری روشنایی لامپ ها لومن است ، لومن مقدار نوری است که از یک چشمه نقطه‌ای به شدت یک کاندلا داخل مخروطی به زاویه فضایی یک استرادیان پخش می‌شود .

یک لامپ ال‌ئی‌دی استاندارد حدود ۴۷۰ لومن روشنایی ایجاد می‌کند. این مقدار برای یک پروژکتور لامپ ال‌ئی‌دی حدود ۲۴۰۰ لومن (۵ برابر یک لامپ معمولی) است .

یک لامپ چراغ جلوی خودرو از نوع هالوژن که دارای دمای رنگ ۳۲۰۰k است، نوری متمایل به رنگ زرد تولید می‌کند ، و لامپ‌هایی با دمای رنگ ۴۰۰۰K تا ۵۰۰۰K، از لامپ ۳۲۰۰K سفیدتر و روشن‌تر خواهند بود

اما با بالا رفتن دمای رنگ، نور از سفید به سفید مایل به قرمز تبدیل می‌شود. بیشتر لامپ‌های چراغ‌های جلو با دمای رنگ بالاتر، لامپ‌های زنون با ولتاژ بالا هستند.

لامپ‌های هالوژن معمولی که دمای رنگ ۶۰۰۰k یا بالاتر را دارند، فقط نتیجه ترکیبی از شکل و طرح کاسه چراغ و تکنولوژی ساخت لامپ هستند.

چراغ جلو خودرو از نوع هالوژن چند لومن است ؟

لامپ‌های هالوژن زمانی که در حالت نور پایین باشند؛ در حدود ۷۰۰ لومن و در حالت نور بالا ۱۲۰۰ لومن نور ساطع می‌کنند ، البته این امر به نوع لامپ هالوژن نیز بستگی دارد. لامپ‌های هالوژن که فقط با هدف استفاده در خودروها تولید می‌شوند؛ بسته به نوع مارک آنها، در حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ لومن روشنایی خواهند داشت

لامپ‌های هالوژن در مقایسه با انواع لامپ‌های زنون و هدلایت ال ای دی خودرو، کمترین میزان شدت نور را دارند

چراغ جلو خودرو از نوع هدلایت ال ای دی چند لومن است ؟

شدت نور لامپ‌های ال ای دی متفاوت است و می‌تواند از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لومن متغیر باشد ، این شدت نور به معیارهایی مانند میزان قدرت برد الکترونیکی و تعداد دیودهای نورانی به کار رفته در لامپ و میزان انرژی الکتریکی دریافت شده بستگی دارد.

کلید واژه ها : هدلایت ،
تاريخ : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ⏰ MR.CO